OWee in foto’s dag 3: rossen en meppen

Duizenden nieuwe studenten maken momenteel kennis met het Delftse studentenleven. Delta doet de hele week mee, van homobingo tot preimeppen. Dit was de OWee dinsdag.

(Foto's: Justyna Botor en Marjolein van der Veldt)

De derde dag van de OWee stond in het teken van de verenigingen. Overdag een rondleiding, ’s avonds een feestje. En wat voelde het goed om na twee digitale jaren ein-de-lijk weer eens los te gaan met een prei.

Deze week niet één, maar twee introducties. Voor eerstejaars masterstudenten is er het Engelstalige Introduction Programme (IP), voor eerstejaars bachelorstudenten de OWee. Breng ze samen op de campus en je krijgt lange rijen voor de foodtruck.

Bij De Bolk mochten deelnemers ‘Bob Rossen met stoepkrijt’. Hoe dat werkt? Een stoeptegel als canvas, stoepkrijt als verf en je ‘Rosst’ erop los. Eerlijk, het resultaat is fenomenaal.

Bij Sint Jansbrug waagden studenten de sprong in het diepe. Gezekerd, dat wel.

Wegdromen bij klanken van Salted Butter, een van de ensembles van jazzvereniging Groover.

Inmiddels een OWee-traditie: de homobingo bij Outsite. Terwijl de meute wacht op de flamboyante presentatrice ZsaZsa en haar Duitse assistent Bruno, worden ze vermaakt met optredens van tal van andere lokale grootheden. Pas op voor een valse bingo!

De gratis openluchtbioscoop op de Markt bracht studenten en inwoners samen.

Preimeppen, het veilige en moderne alternatief voor zwaardvechten. Alhoewel, die twee coronajaren lieten hun sporen na. Nooit eerder zagen we studenten zo gepassioneerd alle frustratie van zich af meppen.

Pas als de straat volledig groen ziet is het preigevecht ten einde. Moegestreden druipen de groenteridders af, op naar het volgende feestje.

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl