De OWee in beeld dag 1: ouderwets gezellig langs de Schie

Duizenden nieuwe studenten maken momenteel kennis met het Delftse studentenleven. Delta doet de hele week mee, van inchecken tot verenigingenparade. Dit was de OWee zondag.

Leden van studentenroeivereniging Laga tijdens de Verenigingenparade. (Foto's: Marjolein van der Veldt)

Na twee jaar (deels) kennismaken via een computerscherm, vindt de Delftse ontvangstweek OWee eindelijk weer als vanouds plaats. Vijf dagen lang ontdekken aankomend eerstejaars de stad en de verschillende verenigingen.

Enkele minuten voordat de eerste deelnemers hun toegangsbandje ontvangen, treffen leden van studentenvereniging Sint Jansbrug de laatste voorbereidingen. Met uiterste precisie spannen ze een banner van hun vereniging langs de fietsroute van de campus naar de stad, vlak voor de Hambrug – die uiteraard weer eens openstaat.

Op de campus is het inmiddels een drukte van belang. Vanaf 13.00 uur mogen de duizenden deelnemers – in shifts – hun OWee-bandje ophalen in de Aula. Roze voor eerstejaars en blauw voor mentoren.

Kamer zkt. student. Nog geen woonruimte? In het Mekelpark hangen tientallen advertenties. Wie weet zit jouw droomkamer er tussen.

Dat de introductieweek fysiek plaatsvindt betekent niet dat het coronavirus is verdwenen. Het OWee-bestuur roept alle deelnemers daarom op om te testen bij klachten. Bij het informatiepunt op de campus zijn gratis zelftesten beschikbaar.

Tijdens het Schiediner ‘kookt’ menig nuldejaars zijn of haar eerste maaltijd ooit. Met wisselend succes.

Halverwege de barbecue worden de deelnemers getrakteerd op een bonte stoet van praalwagens.

Roeivereniging Proteus presenteert zich op een praalwagen.

Verschillende studentenverenigingen presenteren zich al hossend, sportend en swingend aan de nieuwbakken studenten.

Virgiel gaat voor groen in een auto.

Studentenreisvereniging AEGEE heeft de koffers gepakt voor een volgend avontuur.

Open jongerenvereniging de Koornbeurs scheidt de kaf van het koren.

Rugbyvereniging SRC Thor stijgt op dag 1 al tot grote hoogte.

Buitensportvereniging Slopend zoekt het laag bij de grond.

De duizelingwekkende salto’s van studententurnvereniging Pegasus worden beloond met luid applaus.

Boardsportvereniging Drop heeft geen trampoline nodig om indruk te maken.

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl