Decaan pleit voor beperking onafhankelijkheid Delta

Prof.dr.ir. Th. de Jong, decaan Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek vindt dat een onafhankelijk universiteitsblad niet meer in deze tijd past.

De Jong reageert in een ingezonden stuk op een column van Delta-redacteur Melchior Zeeman. Zeeman zette zich daarin af tegen de gesloten TU-cultuur. Volgens De Jong is Delta ‘een door de universiteit betaald huisorgaan’, dat zich niet de vrijheden kan permitteren die de onafhankelijke pers heeft. Een onafhankelijk blad hoort in zijn visie bij de universiteit van de jaren zestig. Tegenwoordig zijn er te veel financiële belangen gemoeid met de berichtgeving over de universiteit. De redacteuren van Delta, door hem aangeduid als de TU-legraaf, mogen zich daarom niet meer als ‘spookrijders’ door de universiteit bewegen.

Zie pagina Opinie

Lees ook: Delta onafhankelijk en Delfts! en Delta uit de tijd?