[Voedselpolitie] Mexicaans feestje

Wekelijks test een Delta-redacteur het eten op de campus. Van de Aula tot X en alles daartussenin.

De winterzon schijnt over de foodtruck van 't Je van het Loket. (Foto's: Marjolein van der Veldt)

Door Connie van Uffelen & Marjolein van der Veldt

Het is koud én de tentamenperiode is weer begonnen. Dat kan maar één ding betekenen: op naar de foodtrucks! Als een dampende oase gloort de truck van ’t Je van het Loket te midden van een heerlijke winterzon aan de Mekelwegse horizon. Comida Mexicana it is!

Restaurant: ’t Je van het Loket
Dag: donderdag 24 januari 2019
Tijdstip: 12:11 uur
Maaltijden: Beef burrito zonder kaas mét extra salsa (€ 5,25) en een vegetarische quesadilla (€ 5,75)

IMG_20190124_121057.jpg
“Het is ontzettend koud in de caravan”, aldus de twee chefs van ’t Je van het Loket.

Temperatuur
Burrito (8)
Op nog geen twee meter van de foodtruck toveren we onze thermometer uit de jaszak en prikken ‘m dwars door de aluminium verpakking heen. We meten 55 graden Celsius en stampen dik tevree door plasjes gesmolten sneeuw.
Quesadilla (8)

De wijzer slaat uit naar 55 graden: prima. De salsa & sour cream zijn aan de koude kant, maar hé: de foodtruck staat vandaag in de vrieskou.

Structuur
Burrito (7)

De wrap oogt als een bodybuilder spartelend in babyolie, maar ook hier geldt dat uiterlijke schijn soms bedriegt. Dankzij de structuur van zacht gehakt gemixt met sappige groenten wanen we ons voor even in het zomerse Cancun.
Quesadilla (7-)
De korst heeft een lekker krokant kaaslaagje. Binnenin zit mais, tomaat, jalapeño,  kidneybonen, paprika en ui. Na elke hap loopt er een straaltje groentenat uit deze lekkernij. Deppen met dat pak servetten!

IMG_20190124_121839.jpg
De vegetarische quesadilla wordt geserveerd met pittige salsa en sour cream met (we denken) koriander.

Smaak
Burrito (8-)

We weten niet of het door de hoeveelheid vet komt of door de pikante salsa explosie, maar iedere hap is een fiësta. Je moet wel tegen een stootje kunnen, want je mond staat na een halve burrito in fuego.
Quesadilla (8-)
De krokante quesadilla is heerlijk maar wordt tijdens het eten nat door het gemors met de lekker pittige vulling. De salsasaus is goed, maar welk kruid zit er nu toch in die sour cream?

Hoeveelheid/verhouding
Burrito (7+)

Voor een lunch precies genoeg. Vooral na een liter water om onze oververhitte monden te blussen. Gelijkwaardige verdeling van vlees en groenten.
Quesadilla (7)
We krijgen twee stukken quesadilla. Plat zoals dat hoort. Ze stillen voorlopig onze trek.

Prijs/kwaliteit
Burrito (7+)

We schrijven vaker over hoe prijzig onze lunches zijn, maar we kiezen er uiteraard zelf voor. Wil je eens een keer iets anders dan die eeuwige Turkse pizza, dan raden we je zeker aan om een stukje door te lopen naar deze truck!
Quesadilla (6)
Voor een vegetarische variant  met twee sausjes is een prijs van 5,75 euro niet slecht.

IMG_20190124_121933_Bokeh.jpgDe lactosevrije beef burrito was dankzij de extra salsa een pittige verrassing!

Presentatie
Burrito (7-)

Omdat het eten, net als wij, lekker warm is ingepakt ligt ‘ie er eenmaal binnen niet heel lekker meer bij. Een beetje zoals een student na een zware borrelavond, al ruikt deze burrito een stuk beter.
Quesadilla (6)
Ach ja. Een snelle hap bij een foodtruck ligt gewoon op een kartonnen bordje met wat aluminiumfolie erom heen. Wat verwacht je dan?

Ervaring 9
De beste service die we tot nu toe hebben ontvangen. Twee lieve vrouwen die uitgebreid de tijd nemen voor een praatje en goed meedenken. Een lactosevrije burrito? Dan doen we er toch wat extra salsa of rijst bij! Tegenvaller dat niemand met een linnen tafelkleedje meeliep naar de redactie, dat had zeker een 10 opgeleverd!

Eindoordeel
Burrito: 8-
Quesadilla: 7

Scoreboard

1. Worst van Chorizos & CO (8+)
    Gadogado van Warung (8+)
  2. Burger van Chorizos & CO (8)
    Couscous van de Couscous Bar (8)
    Burrito van‘t Je van het Loket (8) (new!)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl