Van de redactie: help ons verslag te doen

Ook de redacteuren van Delta werken de komende tijd zoveel mogelijk thuis om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Wil jij onze ogen en oren zijn?

(Foto: Marjolein van der Veldt)

De redactie van Delta werkt tot tenminste 6 april zoveel mogelijk vanuit huis. Die huizen staan in Delft, maar ook in Amsterdam en Utrecht. Dat betekent dat we niet altijd live verslag kunnen doen vanaf de campus of eenvoudig met elkaar kunnen communiceren. De eerste redactievergadering via Skype was maandagochtend een flinke technische uitdaging.
Ook voor de ouders onder ons is het even wennen. Stuiteren en opzichtig vervelen doen kinderen nu eenmaal het liefst in het blikveld van een moeder die probeert een geïnterviewde aan de andere kant van de lijn te volgen.

Onzekere tijd
Alle medewerkers en studenten van de TU Delft gaan een onzekere tijd tegemoet, ook Delta. Het is een uitdaging die we vol goede moed aangaan. We blijven het nieuws verslaan en doen ons uiterste best om jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Volg vooral onze liveblog. Zo mis je niets.

Verder hebben we via Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram nauw contact met onze lezers. Als er iets is dat we de afgelopen dagen hebben gemerkt, dan is dat medewerkers en studenten elkaar graag willen helpen. Docenten delen hun tips over online lesgeven, ondersteunend personeel beantwoordt vragen en studenten bieden #coronahulp aan of organiseren spontane ‘balkonfeestjes’. Wij doen er zoveel mogelijk verslag van.

Wat kun jij doen?
Om de komende weken te doen waar we goed in zijn, roepen we jullie hulp in. Nu iedereen binnen zit, vragen we onze lezers om onze ogen en oren te zijn. Heb je tips om thuiswerken of studeren gemakkelijker te maken, zet je je in als vrijwilliger of wil je vertellen over het onderzoek waar je mee bezig bent? Laat het ons weten! We zijn bereikbaar per mail op delta@tudelft.nl, Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram.

Samen zetten we er onze schouders onder. Voor nu: blijf gezond en we houden contact!

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl