Geluidsprotest End Fossil bij Aula

Actiegroep End Fossil hield maandag een demonstratie voor de ingang van de Aula. Aanleiding was de start van de oriëntatiedagen van de Delftse Bedrijvendagen (DDB). De actiegroep is het niet eens met de aanwezigheid van energiebedrijf RWE op dit evenement. RWE is betrokken bij omstreden bruinkoolwinning in het Duitse Lützerath. De organisatie van de bedrijvendagen schaart het bedrijf niet onder fossiele industrie, maar onder duurzame bedrijven. (Lees verder onder de foto)

Een gemaskerde RWE-demonstrant spreekt op de demonstratie van End Fossil. (Foto: Rob van der Wal)

Een gemaskerde demonstrant die aanwezig was bij de protesten tegen RWE in Lützerath hield een toespraak. Vervolgens sprak activist Martine Doppen van Fossil Free Advertising over de advertentiecampagne van RWE. Een lid van UvA Rebellion, de partij die in januari een universiteitsgebouw in Amsterdam bezette, sprak het publiek tot slot toe.

Rond 12 uur hield de groep van zo’n veertig aanwezigen een geluidsprotest met gejuich, het scanderen van leuzen en muziekinstrumenten. Op datzelfde moment begon RWE aan een presentatie in de senaatskamer van de Aula. (RvdW).

Lees ook:

Wetenschapsredacteur Rob van der Wal