Dit gebeurde tijdens jouw vakantie

Veel studenten en medewerkers waren op vakantie de afgelopen weken. Geen nieuws van de TU Delft gevolgd? Dan heb je dit misschien gemist.

De winnende race van het Delftse Formula Student Team op de TT van Assen. (Foto: Formula Student)

This article is also available in English. Click here to read it.

Student Formula wint in Assen

Een flitsend bericht van één van de snelste dreamteams van de TU Delft, het Formula Student (FS) team. Zij wonnen half juli de Formula Student Netherlands competitie. Op het TT circuit in Assen bleek raceauto DUT 19 na verschillende wedstrijdonderdelen oppermachtig. De vijfdaagse competitie kende een breed deelnemersveld met 21 universitaire studententeams.

juichenformulastudent2019.jpg

(Foto: Formula Student)

Delft Hyperloop wordt vierde

Na 122 veiligheidstesten in één week was de spanning op 21 juli voor het Delftse studententeam te snijden. Ze waren op uitnodiging van Elon Musk bij de 2019 SpaceX Hyperloop Pod Competitie in Los Angeles. Daar werden ze met drie andere teams gekozen om in de vacuümbuis van SpaceX te racen met hun hyperloop pod, een voertuig dat in zo’n buis extreem hoge snelheden kan halen omdat er vrijwel geen luchtweerstand is. Helaas konden ze niet harder dan 196 kilometer per uur vanwege een communicatieprobleem aan boord. Ze eindigden als vierde. Een team van de Universiteit München werd eerste met 465 kilometer per uur.