De OWee in beeld dag 3: barbecue in een parkeer garage

Slapen in een kartonnen doos en barbecueën in een parkeergarage. Deze OWee vergt creativiteit en uithoudingsvermogen. Dit was de OWee-dinsdag.

Aankomende studenten zonder kamer kunnen tijdens de OWee slapen in een eenpersoonstent van karton. Milieubewust? Zeker. Vochtig? Ook. (Foto’s: Daniël Korvemaker)

Delta-fotograaf Daniël ging kijken bij de kartonnen-dozencamping bij X, zag feestende studenten bij roeivereniging Laga en legde vast hoe de OWee-barbecue door de regen moest verhuizen naar de Sports-parkeergarage. Deze week vind je elke dag zijn OWee-fotoverslag op onze website.

Wat doe je als OWee-bestuur als het regent en je wilt aankomende studenten droog van hun barbecue laten genieten? Juist, dan regel je een parkeergarage. Een drankje is daarna wel verdiend.

Twee dj’s  draaien de aankomende eerstejaars intussen warm voor een feestje of een borrel later op de avond.

Voor velen is het na de barbecue helaas een treinreis naar huis. Dinsdag 17 augustus is immers de laatste dag voor de eerste shift OWee-gangers.

Je fiets vinden kan wel een uitdaging zijn.

Wie in Delft blijft plakken, gaat bijvoorbeeld naar Sensation Red bij Laga.

De club kan zoals ieder jaar rekenen op veel belangstelling. Vorig jaar moest er bijvoorbeeld weer worden geloot.

Bij Outsite is het wat rustiger als Daniël arriveert, maar dat mag de pret niet drukken.