Delftse studenten verenigingen trekken veel meer nieuwe leden

Flyers uitdelen kon niet en grote wervende feesten waren verboden. Toch kregen de grote Delftse studentenverenigingen bijna zestig procent meer inschrijvingen dan vorig jaar.

Een student schrijft zich in tijdens de OWee 2019. (Foto's: Marjolein van der Veldt)

De studentenverenigingen vreesden vooraf dat ze maar moeilijk nieuwe leden konden aantrekken, nu de introductieperiodes niet doorgingen. Maar de eerstejaars hebben zelf de weg naar de sociëteiten gevonden. Dit blijkt uit cijfers van de Landelijke Kamer van Verenigingen.

De 48 studentenverenigingen die de LKvV vertegenwoordigt telden vorig jaar tienduizend nieuwe inschrijvingen en nu staat de teller al op ruim 15 duizend. In Delft zijn het Delftsch Studenten Corps, Virgiel, Delftse Studenten Bond, Sint Jansbrug en C.S.R. via de Verenigingsraad Delft (VeRa) aangesloten bij de LKvV.