X is er klaar voor: It giet oan!

Ondanks dat het winterse weer op zich laat wachten, ligt er bij X al een dun laagje ijs. De overdekte schaatsbaan van Winters Delft ligt een maand lang op de campus.

IJsbaan 'Winters Delft' is dit jaar bij X. (Foto: Marjolein van der Veldt)

Na edities op de Markt en bij Lijm & Cultuur vormt X deze winter het decor voor de 800m2 overdekte ijsbaan van Winters Delft. Nieuw dit jaar is een curling- en kinderbaan van 100 m2.

Met de keuze voor de campus hoopt de organisatie inwoners van Delft verder kennis te laten maken met het leven op de TU. Daarnaast biedt het internationale studenten de kans om op laagdrempelige manier kennis te maken met een oer-Hollandse schaatstraditie.

Ondanks het zachte weer duurt de ijspret nog even voort. Tot en met zondag 6 januari is de baan dagelijks geopend van 9.00 uur tot 21.00 uur.

Entreetickets gaan vanaf
€5,50 (online prijs) of €6,- (prijs aan de balie). X-abonnementhouders hebben geluk, zij mogen voor €2,50 al het ijs op. Op de baan zijn eigen schaatsen toegestaan, mits het geen Noren of klapschaatsen zijn. Voor €5,- huur je overigens een paar.

Tip: vergeet je handschoenen niet, want zonder mag je de baan niet op.

Winters Delft:

• 7 December 2018 – 6 januari 2019