Opinie

Woontorens

Zulke hoge torens passen uitstekend in de skyline, samen met de elektrotoren.

Uiteraard dient het plaatsen van zulke exclusieve woontorens voortgezet te worden, onder meer in het te realiseren Techpark ten zuiden van de Kruithuisweg. Woontorens worden aantrekkelijker naarmate er meer van komen.

De woontorens in de Mekelwegzone kunnen uitstekend worden geïntegreerd met gebouwen van drie tot zes etages, die andere functies hebben: nieuwbouw, hotelachtige voorzieningen, luxe winkels en restaurants.

Om de formidabele mogelijkheden die zich juist nu voordoen niet verloren te laten gaan, is het verstandig de zeer exclusieve woontorens nu in het masterplan in te passen.

Het plaatsen van zeer exclusieve woontorens heeft formidabele voordelen voor alle (indirect) betrokkenen: een miljardenopbrengst voor de TU, woningen voor draagkrachtigen waardoor de samenstelling van de Delftse bevolking verbetert, werkgelegenheid en verlevendiging van het Techpark. Bovendien goed voor het milieu omdat veel TU-medewerkers vlak bij hun werk kunnen gaan wonen.

Johan van der Veen,

student technische bestuurskunde

De TU kan miljarden verdienen met het masterplan en de elektrotoren. In de eerste Mekelwegzone kunnen zeven torens komen met elk vierhonderd zeer exclusieve appartementen. Zulke hoge torens passen uitstekend in de skyline, samen met de elektrotoren.

Johan van der Veen,

student technische bestuurskunde