Werk in uitvoering op de campus

De bewoners van de TU-gebouwen vertoeven deze eerste week in augustus grotendeels elders. En in de bibliotheek buigen slechts enkele tientallen studenten zich over hun boeken. Die relatieve rust geldt niet voor de diverse bouw- en onderhoudswerkzaamheden die worden verricht op de campus.

Zo is de Michiel de Ruyterweg ter hoogte van BK-city vrijwel compleet afgesloten; alleen voetgangers en fietsers kunnen mondjesmaat langs het enorme gat dat er in de weg is gemaakt.

,

Reden van de grote opbreking is dat leidingen moeten worden verlegd of eventueel vernieuwd met het oog op de aanleg van tramlijn 19. Daarvoor moest onder meer een dwars onder de weg liggende koker van gewapend beton worden weggehakt. Begin september moet dat werk klaar zijn, maar waarschijnlijk begint rond die tijd de gemeente op diezelfde weg met het stuk tussen de Julianalaan en de Sebastiaansbrug.

,

Het autoverkeer op de Michiel de Ruyterweg wordt momenteel ook ter hoogte van de Jaffalaan deels belemmerd. Door een tijdelijke opbreking is de helft van de weg afgesloten.

,,

Op het dak van de bibliotheek wordt intussen noest doorgewerkt om aan het begin van het een nieuw grasdak te kunnen presenteren. Voor het einde van de collegejaar werd al met man en macht onder meer het gras, de onderliggende grond en lavakorrels weggehaald.

,

Meteen werd een begin gemaakt met het aanbrengen van een nieuwe, dikke en – naar verwachting – dit maar wel duurzaam waterdichte laag dakbedekking. Begin augustus werd daar nog hard aan gewerkt. In september moet er weer geluncht kunnen worden op het nieuwe grasdak.

,

De stellingen van de asbestverwijderaars ronde de Aula mogelijk vermoeden dat de renovatie van het auditorium moeizaam verloopt, maar niets is minder waar. Volgens beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling Ronald Kuil loopt de drastische aanpassing van het auditorium helemaal op schema.

,

“Het plafond is al geverfd, de track waaraan de apparatuur komt te hangen zit er al in en de betimmering van de binnenwanden is ook al gereed. Deze week wordt een begin gemaakt met het installeren van de nieuwe stoelen.” Rond de week van 17 augustus moet de renovatie gereed zijn.

Dat concludeert het ‘studentenbureau’ van de Laurens Simonse Groep in zijn stagemonitor. Waarom de waardering zo omhoog is geschoten, wordt niet duidelijk. Ook is het de vraag hoe representatief het onderzoek is: zo volgt slechts 16,5 procent van de 407 ondervraagden een wo-opleiding; het overgrote deel (71 procent) van de deelnemers aan het onderzoek is hbo’er. De rest komt van het mbo, of volgt helemaal geen opleiding.

Wo-stagiairs waarderen hun werk niet alleen meer, ze krijgen ook een hogere vergoeding. Maandelijks strijken ze gemiddeld ongeveer 310 euro op, hbo’ers moeten het doen met ongeveer vijftig euro minder.

Het autoverkeer op de Michiel de Ruyterweg wordt momenteel ook ter hoogte van de Jaffalaan deels belemmerd. Door een tijdelijke opbreking is de helft van de weg afgesloten en het verkeer wordt geregeld met verkeerslichten.

Op het dak van de bibliotheek wordt intussen noest doorgewerkt om aan het begin van het nieuwe collegejaar een kersvers grasdak te kunnen presenteren. Voor het einde van de collegejaar werden al met man en macht onder meer het gras, de onderliggende grond en lavakorrels weggehaald.

Meteen werd begonnen met het aanbrengen van een nieuwe, dikke en – naar verwachting – nu wel duurzaam waterdichte dakbedekking. Begin augustus werd er nog hard aan gewerkt. In september is lunchen op het grasdak weer mogelijk.