Opinie

Werk

Je zou denken: een school blijft een school en die stelt zo zijn eigen eisen. Toch heeft de bekwame adviseur kunnen aangeven dat alles wat wij gaan doen volkomen nieuw is. Het lijkt natuurlijk wel op wat wij deden, daarin is hij zeer eerlijk, maar de cultuur waarin wij dat gaan doen is totaal anders. Zó anders, dat er nog geen woorden zijn om die te beschrijven.

Praktisch als wij zijn, recruteren wij nu in hoog tempo mensen die allemaal het licht hebben gezien. En die oude medewerkers dan? Ja, die zijn en blijven er ook nog. Wat zij moeten doen is nog niet helder. Het zal wel iets nieuws worden, iets helemaal nieuws.

Goed, bijzonder goed gaat het met de werkgelegenheid aan de TU. Naast de gewone mensen komen er alsmaar meer anderen. Die worden op hun beurt bijgestaan door raadgevers en projectmanagers. De boom wordt hoe langer hoe dikker. Sinds vorige week staat ons hele bestuur achter de Compacte Universiteit. Je zou denken dat wij dan met minder mensen gaan draaien. Integendeel. En dat komt door Nieuwe Taken. Een externe adviseur heeft ontdekt dat alles wat wij voortaan doen geheel nieuw is.