Welkom in Delft

Drie dagen lang zijn er behalve nullen ook veel studenten met grote koffers op de campus te vinden. Het gaat om internationale studenten die de TU met bussen vanuit Schiphol naar de campus vervoert voor hun registratie.

Het Central International Office verwelkomt sinds maandag internationale studenten in het bedrijfsrestaurant in de Aula. Duizend in drie dagen via Schiphol en nog eens ruim vijfhonderd die op eigen gelegenheid komen.

In de Aula krijgen ze een enveloppe met een welkomstbrief, informatie over hun introductieprogramma, hun registratieafspraak voor zaken als hun verblijfsvergunning, bankpasjes en verzekeringen, en last but not least: huissleutels voor hun kamer.

Onmisbaar daarbij is natuurlijk ook een plattegrond van de campus en van Delft, folders over de internationale studentenvereniging DISS, de unit Sport & Cultuur en integrale veiligheid. Verder kregen ze een sim-kaart ter waarde van 5 euro, een internationale editie van Delta en… een lunchpakketje.

De nieuwe internationale studenten kunnen zich inschrijven voor enkele van de in totaal tweehonderd activiteiten tijdens hun introductieweek van 21 tot en met 28 augustus. Die begint met een openingsceremonie door de rector. Het auditorium van de Aula zit dan tweemaal vol.