Weer meer studenten voor de TU

De instroomcijfers van de TU Delft zijn bekend. Hoeveel studenten schreven zich in bij welke studie en hoe was dat in vergelijking met eerdere jaren? De feiten op een rij.

Dit jaar schreven 8.829 studenten zich in voor een opleiding aan de TU Delft. (Foto: Owee-commissie 2018)

60% meer bachelorinschrijvingen bij EWI

Niet alleen technische informatica groeit, ook technische wiskunde had met 212 inschrijvingen dit jaar 28% meer eerstejaars dan in 2017. Het totale aantal inschrijvingen bij de bachelorstudies van EWI is 60% hoger dan vorig jaar. TBM heeft 26% meer bachelorinschrijvingen dan vorig jaar: 307 studenten meldden zich aan voor de technische bestuurskunde. Ook de masteropleidingen van de faculteit TBM groeiden, in totaal met 25% ten opzichte van vorig jaar.

Electrical engineering zag een kleine daling van 11% in het aantal inschrijvingen, terwijl life science and technology dit jaar 13% meer inschrijvingen had dan vorig jaar. De in 2015 nieuw begonnen master nanobiology had met 31 nieuwe studenten bijna twee keer zoveel inschrijvingen als in 2017.

Al eerder berichtte Delta over het aantal nieuwe aanmeldingen bij de TU. Dit ging nog niet over de inschrijvingen, want zo’n één op de drie aanmelders besluit uiteindelijk toch niet in Delft te komen studeren. De cijfers in dit artikel gaan over de aantallen afgeronde inschrijvingen aan de TU: studenten die daadwerkelijk de studie zijn gaan volgen.