Weer laptops gestolen op campus

Opnieuw zijn er laptops gestolen op de campus. Ditmaal bij de faculteit Techniek, Bestuur en Management.

(Foto: Dorine van Gorp)

Drie weken geleden was het raak in de TU Delft Library, vorige week was TBM aan de beurt. Daar zijn uit afgesloten kamers van medewerkers minstens drie laptops ontvreemd. Een precies aantal wil de afdeling Integrale Veiligheid nog niet melden omdat zij samen met de dienst ICT& Facilitair Management onderzoek doet naar hoe de diefstal heeft kunnen gebeuren.

Volgens Amer Gobeljic van Integrale Veiligheid is er geen indicatie dat er een verband is met de diefstal bij de universiteitsbibliotheek. Daar werden op 20 februari laptops en telefoons gestolen. “We zijn bezig met onderzoek, daarom kan ik er niet al te veel over zeggen”, zegt Gobeljic.

Of er ook bij andere faculteiten laptops zijn gestolen is Gobeljic niet bekend, maar zijn afdeling gaat dat wel onderzoeken. Ook over de schade kan hij nog niets zeggen. Er is aangifte gedaan, ook door medewerkers zelf.

Medewerkers van TBM hebben het advies gekregen om hun laptop ’s avonds of in het weekend niet onbeheerd achter te laten, maar indien mogelijk in een af te sluiten lade of kast te leggen. “Voorzie je laptop van een slotje, ook al zit je in een afgesloten kamer”, voegt Gobeljic daar aan toe. En leg waardevolle spullen uit het zicht.”

Nieuwsredacteur Connie van Uffelen

c.j.c.vanuffelen@tudelft.nl