​Week van de werkstress bij TU Delft

TU-medewerkers kunnen volgende week meedoen aan activiteiten waarmee ze stress leren herkennen en bespreekbaar maken tijdens ‘de week van de werkstress’.

Door onder andere reorganisaties en een vagere scheidslijn tussen werk en privé kunnen werknemers het gevoel hebben telkens achter de feiten aan te lopen en uiteindelijk opgebrand raken. Om werkstress aan te pakken heeft het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid vorig jaar ‘de week van de werkstress’ gelanceerd. Het thema dit jaar is ‘van werkstress naar werkplezier’.

In de week van 16 tot en met 19 november bieden FNV TU Delft, de onderdeelcommissie van de universiteitsdienst en de vakbonden in het lokaal overleg gratis activiteiten aan:

• Maandag 16 november is er om 12.00 en 13.00 uur in de theaterzaal van het cultuurcentrum de inspiratiesessie ‘Gedoemanagement’ van Frank Schurink. De schrijver van het gelijknamige boek legt op een luchtige manier uit hoe je brein reageert op ‘gedoe’ en vooral hoe je met ‘gedoe’ zou moeten omgaan. De sessies zijn alleen bedoeld voor medewerkers van de universiteitsdienst.
  • Dinsdag 17 november kan iedere TU-medewerker naar een interactief spel over werkstress en work-life balance. Deelnemers gaan in groepjes met elkaar in discussie over deze onderwerpen. Het spel begint om 12 uur in de theaterzaal van het cultuurcentrum.
  • Donderdag 19 november is er om 12.30 uur in de pianozaal van het cultuurcentrum een discussiebijeenkomst voor leden van FNV TU Delft. Zij bespreken daar de uitkomsten van een enquête over werkstress die FNV TU Delft voor de zomervakantie hield.
  • Donderdag 26 november is er van 13.00 tot 17.00 uur in de theaterzaal van het cultuurcentrum de cabaretvoorstelling ‘De burnout OUT’. Daarin loodst Joep Lochtenberg bezoekers op een ludieke manier door de fasen van een burnout. Doel is om de signalen van een burnout tijdig te herkennen en erger te voorkomen. Hierna zijn twee workshops te volgen.

Alle activiteiten zijn gratis, maar deelnemers moeten zich wel registreren. Dat kan via bovenstaande linkjes.

Meer informatie is te vinden op werkstress.tudelft.nl