Wedstrijd met protestlied tegen Zijlstra

Altijd al Bob Dylan willen zijn? Wie het allerbeste protestlied maakt, mag 21 januari optreden op het Malieveld tijdens de landelijke manifestatie tegen de maatregelen van staatssecretaris Halbe Zijlstra.

Hier en daar duiken al protestliederen op tegen de kabinetsplannen. Wie de website www.kenniscrisis.nl bezoekt, hoort meteen een protest-rap. Zulke liederen klinken de LSVb als muziek in de oren. Daarom leek het de vakbond leuk om er een wedstrijd van te maken.

Vice-voorzitter Maaike Verhoek meldde dit op de Facebook-pagina van de LSVb. Stuur je lied voor dinsdag 11 januari naar maaike@kenniscrisis.nl.

Dat heeft de rechter vorige week bepaald. Twee voorbijgangers werden destijds op een haar na gemist toen de student flessen naar beneden gooide vanaf de zestiende verdieping van een studentenflat aan de Ina Boudier Bakkerlaan.

Naar aanleiding van het incident spande de SSH spande een rechtszaak aan om het huurcontract te laten ontbinden. De rechter heeft daar nu toestemming voor gegeven. De SSH is tevreden dat de rechter het lik-op-stukbeleid steunt. “We geven hiermee een signaal dat gooi-incidenten niet worden getolereerd.”

Twee jaar geleden had de SSH te maken met een zelfde soort incident. Vanuit een studentenflat op universiteitscomplex De Uithof werden toen apparaten als televisies en printers van de bovenste verdieping naar beneden gegooid. De bewoners die daarvoor verantwoordelijk waren, zegden uiteindelijk zelf hun kamer bij de SSH op.