Wateroverlast in bibliotheek

Een gesprongen waterleiding in de TU-bibliotheek leidde in de nacht van dinsdag 10 maart op woensdag 11 maart tot een beperkte wateroverlast op de eerste verdieping.

Wateroverlast

De brandweer Haaglanden kreeg om tien voor een vannacht een automatische melding binnen. Ter plekke constateerde de brandweer de lekkage, sloot de leidingen af en begon met opruimwerkzaamheden.

Personeel van de TU arriveerde tegelijk met de brandweer, gealarmeerd door het automatische waterdetectiesysteem. Zij stelden waar nodig apparatuur, collectie en inventaris veilig.

Er is volgens voorlichter Michel van Baal geen schade aan de collectie geconstateerd. De schade zou zich beperken tot vloer en plafond, maar een bedrag kan nog niet genoemd worden.

De zaterdagvoetballers van Ariston’80 kenden onder de nieuwe coach Jerry de Groot een geslaagde ouverture van het nieuwe competitieseizoen. Op eigen terrein bleven de studenten het Haagse Quick Steps met 2-1 de baas. De openingsfase was voor de thuisploeg die na twaalf minuten een 1-0 voorsprong nam via de Mexicaan David Martinez Segura. In de daarop volgende periode zetten de bezoekers de studenten onder druk dat na een half uur de gelijkmaker opleverde. Na de thee namen de Delftenaren opnieuw het heft in handen. Een paar minuten voor tijd leidde dat tot de beslissende treffer van de Chileen Ruben Munoz Toro. In blessuretijd werd Bram van Roermund met een tweede gele kaart vroegtijdig naar de douchecabines gestuurd. “Gezien het algemene spelbeeld een terechte overwinning”, meende elftalleider Roland van Vinkevleugel, wiens ploeg ook dit jaar weer een heimelijk oogje heeft op promotie naar de derde klasse. “We streven in elk geval naar een periodetitel, maar als de kans op rechtstreekse promotie of een kampioenschap zich voordoet gaan we daar ook voor.”
Voor de handballers van Torius is spelen in competitieverband helemaal een nieuw verschijnsel. Voor het eerst in het bijna twintigjarige bestaan gaan twee dames- en twee herenteams komend seizoen ‘voor het echie’ spelen. Om zich daarvoor te kunnen inschrijven ging de club een samenwerkingsverband aan met burgervereniging EDH. Thuiswedstrijden worden gespeeld in de sporthal aan de Kerkpolderweg, onder de noemer EDH/Torius. “Maar we blijven natuurlijk ook meedoen aan diverse studententoernooien”, benadrukt Torius-voorzitster Mona Hichert. Behalve de mogelijkheid om competitie te spelen, zou ook het plan om met de club naar de Oktober Feste in Zuid-Duitsland te gaan aantrekking moeten uitoefenen op potentieel nieuwe leden. “Daar gaan we lekker kaatsen, bowlen en pokeren”, aldus de preses. En bier drinken waarschijnlijk. Overigens zoekt de club nog een trainer/coach.
Onder troosteloze omstandigheden werd zondagmorgen op de wielerbaan in Honselersdijk het jaarlijkse clubkampioenschap van WTOS afgewerkt. De Delftse studentenwielervereniging trof het niet met de weersomstandigheden. Striemende regenvlagen en kille rukwinden teisterden de vijftien gestarte mannen en enkele vrouw aan de wegwedstrijd over een uur en drie ronden. Na verschillende uitlooppogingen begon het tot tien renners uitgedunde peloton aan de laatste rondgang, waarin een groep van drie renners wegreed en weg wist te blijven. Maurits van der Ven, twee dagen eerder in Groningen tot Nederlands studentenkampioen tijdrijden gekroond, passeerde ook nu als eerste de finishlijn. De strijd om de mountainbiketitel verliep eveneens in een voortdurend regengordijn. Na drie kwartier stoempen door de blubber slaagden zes van de acht gestarte mountainbikers erin de finish te bereiken. Na een aanvankelijk verloren lijkende strijd met Sander Prakken mocht Matthijs Gerrits zich clubkampioen MTB noemen van de dertigjarige wielervereniging. Kersvers clublid Bob Vervloet werd uitgeroepen tot winnaar van het combiklassement. (JT)

De brandweer Haaglanden kreeg in de nacht van dinsdag 10 maart op 11 maart om tien voor één een automatische melding binnen. Ter plekke constateerde de brandweer de lekkage, sloot de leidingen af en begon met opruimwerkzaamheden.

Er is volgens voorlichter Michel van Baal geen nog schade aan de collectie geconstateerd. De schade zou zich beperken tot vloer en plafond, maar een bedrag kan nog niet genoemd worden.