Wat kun je leren van planten?

De Botanische Tuin bestaat honderd jaar. Hoe relevant de tuin nu nog steeds is, hoor je op het symposium symposium ‘100 jaar plantentechnologie’ op donderdag 14 september.

De honderdjarige Botanische Tuin. (Foto: Sam Rentmeester)

Honderd jaar bestaat hij al, de Delftse Botanische Tuin. Ooit aangelegd voor onderwijs en om de technologische toepassing van plantaardige grondstoffen uit de hele wereld te onderzoeken. Denk aan vezels, hout, gommen en harsen uit voormalige overzeese gebieden. Vandaag de dag is de Botanische Tuin nog steeds een groen laboratorium en nog net zo relevant. Dit blijkt bijvoorbeeld uit een in de tuin ontwikkelde techniek die een innovatieprijs opleverde, en vindingen als roze ledlicht in kassen en methodes om fijnstof te verminderen.

Hoe belangrijk de Botanische Tuin tegenwoordig nog is, ontdek je op het symposium ‘100 jaar plantentechnologie’. Verschillende sprekers vertellen over bio-geïnspireerde innovatie, over onderzoeken die momenteel in de tuin worden uitgevoerd en hoe innovatieve plantentechnologie ons in de toekomst gaat helpen. De meeste presentaties zijn in het Nederlands.

Ook studenten zijn van harte welkom. Omdat er beperkt plek is, moet je je wel uiterlijk 10 september (zondag) aanmelden. Deelname is gratis.

Symposium ‘100 jaar plantentechnologie in Botanische Tuin’

14 september 2017 van 14.00 tot 17.00 uur

Poortlandplein 6

botanischetuin.tudelft.nl

Tentoonstelling in Library

Benieuwd naar wat je van de natuur kunt leren? Op 13 september opent de tentoonstelling ‘Bioinspired, Designing the Surface. Creative Learning from Nature’ in de Library. Deze tentoonstelling toont voorbeelden van innovaties die zijn gebaseerd op biomimicry. De tentoonstelling is onderdeel van het lustrumprogramma van de Botanische Tuin.

Tentoonstelling ‘Bioinspired’

TU Delft Library