Wat is Delft Kennisstad?

Voor de TU Delft en ook TNO is samenwerking met bedrijven van groot belang omdat zij dan beter op de hoogte zijn welke kennis relevant en toepasbaar is voor de markt. Andersom geldt dat bedrijven voor versterking van hun eigen business veel profijt kunnen hebben van kennis ontwikkeld in de TU Delft en TNO. Het voordeel voor de gemeente Delft is dat een goede samenwerking tussen kennisinstellingen en het bedrijfsleven zorgt voor een economisch sterke stad en regio. Dat trekt bedrijven, inwoners, studenten en toeristen aan en draagt bij aan de levendigheid van Delft en omgeving.

Delft Kennisstad moet niet in de eerste plaats gezien worden als een geografische entiteit, maar als een samenwerkingsverband tussen verschillende partijen: de gemeente, de kennisinstellingen en de bedrijven binnen en buiten de Delftse regio. Doel hiervan is het versterken van de economische en technologische aantrekkingskracht van Delft en omgeving.