Campus

Wat de TU wil met nieuw intranet

TU’ers die woensdag inloggen bij het medewerkersportaal komen automatisch in een nieuw intranet.

(Foto: Tomas van Dijk)

Wie vanaf woensdag voor het eerst inlogt in het nieuwe intranet van de TU Delft kan zijn homepage naar eigen voorkeur inrichten. Informatie moet hierdoor sneller en eenvoudiger te vinden zijn, zo is het idee.

medewerkersportal_CVUdonker_0.jpg

Er zijn drie rubrieken zelf in te richten:

  • Nieuws en agenda

Afhankelijk van je functie, dienst of faculteit kun je kiezen welk nieuws je wilt krijgen. Dat is altijd te wijzigen. Ook Delta is in het beginscherm in te stellen.

  • Taken

Hieronder vallen bijvoorbeeld het invoeren van tentamencijfers, verlofaanvragen, fiets- of ruimtereserveringen, R&O-gesprekken en de bestelling van laboratoriumartikelen. Taken die je verwacht het meest te gebruiken kun je op je homepage zetten.

  • Achtergrondinformatie

Hieronder wordt verstaan: alles wat je wilt weten over bijvoorbeeld de cao of het aanstellen van medewerkers. De informatie is volgens Joost Ravoo, interim-directeur Communicatie, compacter dan voorheen, omdat daar ‘veel ‘wildgroei’ in zat. Lezers kunnen onderaan elke informatiepagina of via de contactbutton feedback geven over de gegeven informatie.

Eerste stap intranet
De nieuwe versie is volgens Ravoo slechts een eerste stap. “Waar we naartoe willen is dat je eerst je intranet krijgt wanneer je je browser opstart”, zegt Ravoo. “Dat zou met name voor de nieuwsvoorziening fijn zijn. De kans is nu groot dat mensen het nieuws direct tot zich nemen of een taak aangeboden krijgen waarmee ze hun dag beginnen.”

Zover is het nu dus nog niet. De komende maanden wordt het intranet aangevuld. “Daarna gaan we geleidelijk af van de oude ‘push-middelen’ zoals de nieuwsbrieven”, zegt Ravoo. “Er komt meer informatie op maat, omdat de mensen dat zelf hebben kunnen kiezen.”

Opfrissen
Volgens Ravoo was het intranet ‘echt aan vervanging toe’. “Bovendien speelde al langer de wens om het medewerkersportaal eens op te frissen”, zegt hij. Op de TU is vier jaar aan een nieuw intranet gewerkt. “Het eerste project is vlak voor de livegang gestopt omdat wat faciliteiten technisch niet goed werkten. We verwachten dat het intranet nu wel goed werkt omdat HR, ICT en Communicatie goed hebben samengewerkt, zowel op inhoud als op techniek als op nieuwsgaring. We hebben goed gelet op wat nodig is.”

Overigens is het niet zo dat medewerkers nu nog maar één keer hoeven in te loggen. “Het is een ambitie van ICT om dat op te lossen”, zegt Ravoo. “We hopen dat daar de komende maanden verbetering in komt en dat je dat steeds minder vaak hoeft te doen. Het heeft allemaal met beveiliging te maken.”

Nieuwsredacteur Connie van Uffelen

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

c.j.c.vanuffelen@tudelft.nl

Comments are closed.