Waarheen Waarvoor

In deze rubriek treffen we mensen die onderweg zijn. Deze week is dat tweedejaarsstudent maritieme techniek Ruben Zandstra bij de fietsenstalling van de faculteit 3mE.

Pruik

Net college gevolgd?
“Nee, ik was aan het studeren. Volgende week heb ik een heleboel tentamens. Maar ik heb er alweer eentje geschrapt. Ik zou er vijf doen, maar studeer nu nog voor vier.”

Gaat het goed met de studie?
“Ja, ik heb bijna mijn propedeuse. Verder ben ik toptracker bij 3mE. Dat is speciaal voor de beste vijf procent van de bachelorstudenten. Je gaat dan weekendjes weg met elkaar, doet summer courses en dat soort dingen. Je leert er veel nieuwe mensen door kennen.”

Ben je zo goed dan?(lacht) “Nee, ik had het zelf eigenlijk niet zo goed in de gaten. Ik was erg verbaasd dat ik tot die vijf procent behoorde.”

Dus de rest is misschien gewoon slecht?
(lacht weer) “Dat vraag je je af, ja. Ik denk eigenlijk wel dat het daar op neer komt.”

Doe je verder nog iets naast je studie?
“Ik ben lid van Sint Jansbrug. Daar borrel ik en doe hier en daar een kleine activiteit. Verder heb ik een fitnesspas, maar daar doe ik niet zoveel mee. O, en ik voetbal bij een club van Jansbrug, L’Equipe Royal.”

Gaat het goed in de competitie?
“Laten we het daar maar niet over hebben. We zullen maar zeggen dat de derde helft belangrijker is.”

Wat ga je zo doen?
“Ojee. Eh… ik ga zo pruiken kopen.”

Wát ga je doen?
“Pruiken kopen. Om op te zetten. Ik heb vrijdagavond indrinkavond van borrelgilde ’t Vatt. Een soort ontgroening. O, kun je er trouwens bijzetten dat ons lustrum van 9 tot 14 februari is?”

Hoe lang bestaan jullie dan?
“Ja, dat weet ik dan weer niet precies. Ik ben net pas lid hè?”

Weet je al welke pruik je gaat kopen?
“Een blonde met lang haar. En ik moet straks ook in een rokje. De hele mikmak eigenlijk. En dan gaan we daarmee in Den Haag rondlopen.”

Lekker koud. Mag je dan wel een dikke panty aan?
(lacht) “Ja, dat wel gelukkig!”

Pruik

Net college gevolgd?

Gaat het goed met de studie?

Dus de rest is misschien gewoon slecht?

Doe je verder nog iets naast je studie?

Gaat het goed in de competitie?

Wat ga je zo doen?
“Ojee. Eh… ik ga zo pruiken kopen.”

Wát ga je doen?

Hoe lang bestaan jullie dan?
“Ja, dat weet ik dan weer niet precies. Ik ben net pas lid hè?”

Weet je al welke pruik je gaat kopen?

Lekker koud. Mag je dan wel een dikke panty aan?
(lacht) “Ja, dat wel gelukkig!”