Waar was jij toen Bouwkunde afbrandde?

Tien jaar geleden brandde het gebouw van Bouwkunde af. Veel mensen weten het nog, sommigen waren er bij, sommigen hebben er alleen van gehoord. Wij vroegen medewerkers en studenten waar ze op dat moment waren.

Op een dinsdag lekte water uit een leiding in een koffiezetapparaat in het oude gebouw van de faculteit Bouwkunde. Er ontstond kortsluiting. In no time stond het hele gebouw in lichterlaaie. De brandweer probeerde eerst te blussen, maar gaf het al snel op en liet het gebouw gecontroleerd uit fikken. Medewerkers die waren gevlucht, zagen hun spullen in rook opgaan. Bij de één een proefschrift dat bijna af was, bij een ander familiefoto’s of een unieke kaarten. Niemand mocht meer terug om iets te pakken: ‘te gevaarlijk’.