Vssd zoekt de worst teacher

De Vssd heeft een wedstrijd uitgeschreven. De winnaar is de docent die het meest belabberd Engels spreekt.

Vanaf 1 september 2005 geven alle docenten in de masteropleidingen college in het Engels. Maar doen ze dat dan ook goed? Op die vraag wil studentenvakbond Vssd antwoord hebben. Daarom daagt ze studenten uit om uitspraken van docenten te verzamelen waaruit blijkt dat die nog wel een cursus Engels kunnen gebruiken. ,,We horen studenten wel klagen dat docenten steenkolenengels spreken, maar we willen weten hoe het precies zit”, legt voorzitter Nicole de Klein uit.

Op 15 mei organiseert de Vssd in samenwerking met AAG een discussieavond over Engelstalig onderwijs. De docent met de opvallendste uitspraken zal hier worden uitgenodigd en als trofee een worst overhandigd krijgen. Met recht mag deze docent zich dan de Worst Teacher noemen.

De Vssd heeft inmiddels al wat citaten binnen: ,,I hate you all very welcome”, is een uitspraak die sommige studenten bekend in de oren zal klinken.

De TU verplicht docenten die de Engelse taal niet voldoende beheersen een cursus te volgen. Onlangs is de universiteit al gestart met het geven van masterclasses. Om te weten welke docenten hiervoor in aanmerking komen, moeten ze op hun Engelse taalvaardigheid worden beoordeeld. Studenten kunnen hier een belangrijke rol in spelen, meent de Vssd. ,,In de toekomst kunnen bijvoorbeeld collegeresponsiegroepen bepalen of een docent goed genoeg Engels spreekt”, aldus de Klein. De winnaar van deze wedstrijd is wat de Vssd betreft de eerstvolgende kandidaat voor een grondige bijscholing. (RK)

www.vssd.nl . .

www.vssd.nl . .