VSSD opent steunpunt voor studenten

Studentenvakbond VSSD is afgelopen maandag van start gegaan met een steunpunt. Het studentensteunpunt voor studenten vervangt de huidige spreekuren van de VSSD. Er zijn acht medewerkers ingezet om vragen en klachten van studenten te behandelen.

br />
,,De losse spreekuren van de VSSD waren aan verbetering toe”, zegt VSSD-woordvoerder Van Melle. ,,De oude indeling in huurzaken, studiefinanciering en rechtspositionele zaken bleek moeilijk te hanteren. Dat was reden voor ons om al die zaken bij elkaar te brengen in een steunpunt. We willen hiermee ook duidelijk maken dat de dienstverlening naar individuele studenten een kernactiviteit is van de VSSD.”

Naast de bestuursleden moeten straks ook vrijwilligers het nieuwe steunpunt bemannen. Hiervoor hebben zich inmiddels acht personen gemeld. De VSSD verzorgt zelf de scholing van deze medewerkers.

De nieuwe vraagbaak voor studenten aan het Poortlandplein is op weekdagen geopend van twaalf tot twee, met uitzondering van vrijdag. Het steunpunt is ook telefonisch bereikbaar op het reguliere nummer van de VSSD.