VSSD heft PC-shop op

,,De verplaatsing levert een aanzienlijke service-verbetering op voor studenten”, volgens Jacques Schievink, coördinator van de VSSD. ,,Volgend jaar kunnen alle studenten op één plaats boeken kopen.” Service staat hoog in het vaandel bij de VSSD. ,,Eén van de zorgen was of de garantie voor computers goed afgehandeld zou kunnen worden. JW-systems, het bedrijf van enkele medewerkers van de PC-shop, neemt dit op zich.”

De VSSD PC-shop is negen jaar geleden begonnen met het verkopen van computers tegen lage prijzen. In het bijzonder werden er goede contacten gelegd met Apple en lange tijd was de PC-shop één van de weinige verkooppunten van deze computers. Zo’n drie jaar geleden kon de VSSD echter geen speciale studentenkorting meer bedingen bij computerleveranciers. De universiteit verloor haar rol als testmarkt voor computerbedrijven. Nu goedkope computers overal makkelijk te krijgen zijn, heeft de PC-shop geen meerwaarde meer.

De dalende studentenaantallen betekenen dat de VSSD-winkel op de middellange termijn steeds slechter dreigt te gaan draaien. ,,We hopen dat meer mensen in de winkel zullen komen en ook de verkoop van andere zaken dan boeken te verbeteren. De VSSD krijgt een duidelijker gezicht en wordt hierdoor sterker bij de TU betrokken. Het moet duidelijker worden dat de boeken van de DUM bij de VSSD horen.” (P.R.)

Paul Rutten

De VSSD heeft besloten de PC-shop op te heffen per 31 mei wegens het slechte financiële perspectief. De PC-shop heeft haar pioniersrol in het verkopen van goedkope computers voor studenten verloren. De ruimte die vrijkomt in de VSSD-winkel wordt gebruikt om de boekenverkoop van de DUM in eigen hand te nemen. De DUM zal vooralsnog het drukken en de distributie beheren.

Paul Rutten