Volleyballers rennen coronaproof voor goed doel

D.S.V.V. Punch is het nieuwe jaar begonnen met een sponsorloop. Van 1 tot en met 8 januari lopen twintig leden van de vereniging hard voor de stichting Spieren voor Spieren.

Jolijn van Delft, een van de twintig deelnemers, in actie. (Foto: D.S.V.V. Punch)

Dat doen ze niet in groepsverband, maar individueel. De loop is een lustrumactiviteit van de 70-jarige studentenclub. “Iedereen loopt zijn eigen route op een zelf gekozen moment”, vertelt bestuurslid Jochem den Nijs. “Dat kan een halve marathon zijn, maar ook elke dag een paar kilometer.”

‘Het is de eerste keer dat we zoiets doen’

Familie, vrienden en mede-clubleden sponsoren de deelnemers elk voor een bedrag per kilometer. De lopers houden zelf met een hardloopapp of handmatig het aantal gelopen kilometers bij. “Dat geven ze door, zodat we dagelijks een update van het bijeengelopen bedrag op onze lustrum-website kunnen vermelden.” Woensdagmiddag stond de teller op ruim 3600 euro.

Missie

De missie van Spieren voor Spieren is het verslaan van spierziektes bij kinderen, onder meer door wetenschappelijk onderzoek en innovatieve zorg. De Nijs: “Door corona kon veel van ons lustrumprogramma niet doorgaan. Door er een goed doel bij te betrekken creëer je een concrete doelstelling voor je lustrum. Dat je toch kunt zeggen: ‘Dit hebben we wel effe gedaan’. Het is de eerste keer dat we zoiets doen, maar we willen het als tip graag doorgeven aan de volgende lustrumcommissie. En w
e hopen hiermee ook anderen te inspireren om coronaproof activiteiten te bedenken.”

Jimmy Tigges / Redacteur Sport