Virgiel krijgt verenigingspastor

De katholieke studentenvereniging Virgiel is het eens geworden met de bisschop Van Luyn van Rotterdam over een eigen pastor. Bij het gesprek was ook het Delfts Studentenpastoraat betrokken. Afgesproken is dat de nieuwe pastor organisatorisch ingedeeld wordt bij het pastoraat.

De toekomstige verenigingspastor krijgt geen full-time aanstelling bij Virgiel. Tien of twintig uur per week ligt volgens voorzitter Jasper Verbunt meer in de rede. De kosten worden gedeeld door de studentenvereniging en de stichting Theofoor. De werving begint binnenkort. Ook Verbunt zegt zich persoonlijk te zullen bezighouden met de werving in katholieke kringen.

Bij het gesprek was ook het Delfts Studentenpastoraat betrokken. Afgesproken is dat de nieuwe pastor organisatorisch ingedeeld wordt bij het pastoraat. In de praktijk zal hij zijn werkplek echter hebben bij de studentenvereniging Virgiel. Met deze constructie wordt voorkomen dat er twee Delftse pastoraten naast elkaar ontstaan.