Virgiel FM zendt uit tijdens OWee

De ontvangstweek voor nieuwe studenten (OWee) heeft dit jaar als thema ‘Delft klopt voor jou’ en vindt plaats van zondag 18 tot en met donderdag 22 augustus. (KW)

Radiozender Virgiel FM informeert (aankomend) studenten tijdens de OWee-week via de frequentie 96.0 FM.

Studentenvereniging Virgiel heeft het initiatief genomen voor een radiozender, Virgiel FM. De zender is tijdens de OWee 24 uur per dag in de lucht. Naast informatie over activiteiten en optredens, zijn er reportages en interviews en wordt veel muziek gedraaid – ook verzoeknummers. Virgiel deelt radiootjes uit onder aankomend eerstejaars.

Het traditionele presidentenforum op dinsdag wordt live uitgezonden. Tijdens dit forum presenteren alle presidenten van studentenverenigingen zichzelf.

Ben je bijvoorbeeld je mentorgroepje kwijt, dan kun je via de zender een oproep doen via een gratis telefoonnummer. Het op papier spannendste item is Mr. Fuck, een soort Jackass op de radio.

De uitzendingen worden verzorgd door leden van Virgiel, maar ze zijn zeker niet alleen interessant voor (aankomend) Virgilianen, zegt IO’er Eduard Schinkel (21), voorzitter van de Virgiel FM-commissie. ,,We geven informatie over alle activiteiten tijdens de OWee, niet alleen die bij Virgiel.”

Van het ministerie van Verkeer en Waterstaat kreeg de vereniging vrij gemakkelijk een FM-frequentie voor evenementenzenders toegewezen. ,,Omdat wij geen commerciële zender zijn, vielen de kosten mee”, zegt Schinkel. Virgiel heeft een professionele radiostudio gehuurd en zoekt nog presentatoren en technici.