Vertraging bij verzameling financiële gegevens

De invoering van een nieuw administratiesysteem op de TU Delft zorgt voor enig oponthoud bij de vaststelling van de jaarrekening.

Sinds midden vorig jaar heeft de universiteit een nieuw systeem voor de administratie. Het nieuwe systeem is aangeschaft met het oog op de millenniumwisseling. De oude variant stamde nog uit 1984 en was niet millenniumproof.

De software van Baan werkt op zich goed, zegt coördinator drs. H. van Dam van de stafeenheid financiën van het college van bestuur. De invoering vergt echter nog enige tijd. Medewerkers van de diverse faculteiten moeten wennen aan het nieuwe programma. ,,Maar we liggen niet zo veel achter”, zegt Van Dam. ,,Vorig jaar rond deze tijd beschikten wij ook nog niet over alle gegevens. Normaal gesproken zouden we die nu wel al bij elkaar moeten hebben.”

De jaarrekening moet aan het begin van de maand juli klaar zijn. Dan wordt hij naar het ministerie van onderwijs gestuurd. Van Dam verwacht aan het einde van deze maand alle gegevens binnen te hebben.