Verkrachter studente op heterdaad betrapt

Politieagenten hebben zaterdagmorgen een 18-jarige verkrachter van een Delftse studente op heterdaad betrapt. Twee agenten troffen de man en zijn 22-jarige slachtoffer, een TU-studente, rond 7.00 uur aan in een greppel langs het Kruithuispad.

br />
De studente is met een gescheurde kaak, dichtgeslagen ogen en diverse verwondingen aan rug en benen naar het ziekenhuis gebracht. Ze mocht in de namiddag weer naar huis. Volgens een woordvoerder van de politie houdt ze geen blijvend lichamelijk letsel over aan de verkrachting.

De gearresteerde verkrachter kon volgens de politie door buitensporig drank- en drugsgebruik pas laat in de middag worden verhoord. Volgens de woordvoerder is de man Spaanssprekend, komt hij uit een Zuid-Amerikaans land en is hij sinds januari in Nederland.

De agenten konden de man tijdens zijn misdrijf arresteren dankzij een telefonische tip van een ander slachtoffer, een 28-jarige Delftse. Zij was iets eerder door de man van haar fiets getrokken op dezelfde plek. Na een worsteling en op hem inpraten wist ze aan haar belager te ontsnappen. De vrouw belde thuisgekomen om 6.50 uur direct de politie. De twee agenten waren snel ter plaatse en zagen de fiets van de studente op het fietspad liggen. Tijdens de arrestatie raakte de verdachte licht gewond.