Verkiezingen eind mei: wie wil er in de studentenraad?

Ze komen er weer aan: de studentenraadverkiezingen. Lijst Bèta zoekt nog naar lijsttrekkers. Oras heeft de lijst al rond, maar zoekt nog naar een bestuur.

De campagne commissie van Oras is rond: Charlotte Kaanen, Anne-Kee Doing, Jip de Meijer, Louis Marting, Femke van Giessen, Caspar Boersma en Mart van de Ven. (Foto: Oras)

Op woensdag 23 mei en donderdag 24 mei vinden de verkiezingen van de leden van de Studentenraad en Facultaire studentenraden plaats. De deadline voor het insturen van de kandidatenlijsten is maandag 9 april.

Lijst Bèta zit nog middenin de sollicitatieprocedure. Dertig personen worden gezocht voor op de lijst, waarvan de eerste vier zich fulltime gaan inzetten voor de partij. “Het is belangrijk dat je goed kunt samenwerken, dat je enthousiast en energiek bent”, aldus Axel Meeuwissen, voorzitter van Lijst Bèta. “Je moet ook gepassioneerd zijn om het onderwijs te verbeteren. We hebben natuurlijk al goed onderwijs, maar we willen het altijd verbeteren. We zoeken een team met verschillende personen, wel of niet lid bij een vereniging, wel of niet met ervaring met een bestuur of commissie. We hebben nu drie zetels, maar we zetten ons in voor vier zetels aankomend studiejaar.”

Oras heeft de lijst al compleet, zij gaan voor zeven zetels. “We hebben nog niet bepaald wie wat gaat doen, maar de mensen zijn al bekend”, vertelt Marie Sam Rutten, voorzitter van Oras. “We zoeken nog wel een bestuur. Oras is namelijk ook een vereniging met praktische taken zoals het organiseren van activiteiten en symposia, een lustrum, het houden van contact met leden en ALV’s. Door dat uit te besteden aan het bestuur, kunnen de raadsleden zich met raadswerk bezighouden. Iedereen is welkom om te solliciteren voor het bestuur van Oras, je bent er ongeveer twee dagdelen per week mee bezig.”

Zin om voor Lijst Bèta in de Studentenraad te gaan? Je kunt je motivatie voor 15 maart sturen naar info@lijstbeta.nl.

Roos van Tongeren / Redacteur