Verhuizing bij L&R start eind september

Eind september begint de faculteit Lucht- en Ruimtevaart met de ontruiming van de hoogbouw. Medio oktober moet de operatie zijn voltooid. Een deel van het personeel zal worden ondergebracht in het gebouw van de Hogere Laboratorium Opleiding (HLO) dat schuin tegenover de hoogbouw van L&R ligt.

br />
Het bestuur van de door asbest geplaagde faculteit heeft zijn verhuisplannen rond. Gisteren is een mededeling aan het personeel uitgestuurd waarin wordt aangegeven waar vakgroepen en diensten de komende anderhalf tot twee jaar zullen worden ondergebracht.

De vakgroep Stabiliteit en besturing gaat naar de laagbouw, die daarvoor verbouwd moet worden. Vormgeving, fabricage en materialen komt in de vliegtuighal. Voor hen wordt de ruimte verbouwd van de modellenverzameling, die naar de kelders gaat. Theoretische aerodynamica wordt ondergebracht in het laboratorium voor hoge snelheden, waarbij een colloquiumzaal verbouwd wordt tot kantoortuin.

De overige vakgroepen en de algemene dienst gaan naar het HLO-gebouw, waar drieduizend vierkante meter beschikbaar is. Ook daar worden practicumzalen vermaakt tot kantoortuinen.

Het cvb heeft ondertussen aan de universiteitsraad geschreven dat het niet alleen het asbest uit de hoogbouw van L&R wil laten verwijderen. Men onderzoekt ook of tegelijkertijd een totale renovatie van het het gebouw kan worden uitgevoerd. Dit zou ,,duidelijk financiële voordelen bieden en de faculteit in de nabije toekomst vrijwaren van nieuwe, ingrijpende bouwkundige ingrepen”. (R.M.)

Richard Meijer

Richard Meijer