Veel nullen voor Virgiel

Virgiel mag tijdens de kennismakingstijd veertig procent meer nieuwe leden begroeten dan vorig jaar. Tijdens de Owee meldden zich 328 nullen aan bij de vereniging.

Bij studentenvereniging Virgiel kijken ze terug op een succesvolle Owee. Een duidelijke oorzaak voor de toename van 235 nieuwe leden vorig jaar naar 328 dit jaar hebben ze niet. ,,Het was wel erg druk deze Owee. Veel aankomend studenten hebben daardoor de kans gehad om te zien wat er gebeurt bij Virgiel”, aldus een tevreden bestuurslid, Steven Moerman.

Hoewel de leden het corps enigszins afgunstig naar grote broer Virgiel zullen kijken, zijn ze niet ontevreden. Zij telden 220 inschrijvingen, evenveel als vorig jaar. Die andere grote vereniging, Jansbrug, mocht rekenen op 98 nieuwelingen.

Bij de kleine verenigingen deed de Koornbeurs goede zaken: 37 aanmeldingen. Vorig jaar waren dat er maar tien. ,,We hebben het programma helemaal omgegooid. Daarnaast hebben we veel actiever gelubd en geflyerd”, vertelt secretaris Jasper Martens. Ook CSR, sinds kort in het pand van voormalig Studio D, trok meer leden: 35. Verder haalde De Bolk een krappe 20 leden binnen, de Bond 35 en Wolbodo 50. De Zwervers, die dit jaar niet op het presidentenforum aanwezig mochten zijn, hebben 5 geïnteresseerden. De beslissing van het Owee-bestuur om de zwervers te weren van het forum viel niet in goede aarde bij de andere kleine verenigingen. Bij wijze van ludieke actie besloot de president van Wolbodo daarom om tijdens het forum toch even uitgebreid aandacht te besteden aan de ontbrekende club. (RKa)