Vastgoed wil SSC in gebouw Natuurkunde

TU Delft Vastgoedbeheer voert besprekingen met Technische Natuurkunde om in de A-vleugel het Studenten Service Centrum te huisvesten.Vastgoedbeheer wil een aantal publieksfuncties onderbrengen in het centrum van de TU-wijk.

Volgens mr. R.W. Swaving van Vastgoedbeheer gaat het voor het SSC om duizend vierkante meter vloeroppervlak, waarvoor de begane grond toereikend zou zijn. Hoeveel ruimte de andere organisaties vergen is niet duidelijk, maar Swaving sluit niet uit dat ook de eerste of tweede verdieping van het gebouw aan Technische Natuurkunde moet worden ‘onttrokken’.

Voormalig secretaris-beheerder van Natuurkunde, ir. K.M. van der Laan, laat weten dat zijn faculteit ‘de grootst mogelijke moeite’ heeft met de plannen. ,,De ruimtes in de A-vleugel zijn ingericht voor practica en instructies. Daar is het gebouw op geconstrueerd. Het is voor ons zeer de vraag of hiervoor voldoende vervangende ruimte beschikbaar komt.” Vastgoedbeheer verwacht over ‘een aantal maanden’ meer te kunnen zeggen over de herbestemming van de A-vleugel van Natuurkunde.

Vastgoedbeheer wil een aantal publieksfuncties onderbrengen in het centrum van de TU-wijk. Behalve de Aula en de nieuwe bibliotheek moet de A-vleugel van Technische Natuurkunde het derde punt vormen van een representatieve TU-driehoek. Naast het Studenten Service Centrum (SSC) zouden de VSSD, Integrand en de TU-winkel hier onderdak kunnen vinden. Dat liet de projectleider van het SSC, dr.ir.H.A. Dieterman, eerder dit jaar weten. Studentenfractie Oras ziet haar uitzendbureau straks ook graag in de buurt van het SSC.