Opinie

Varsity

Wij willen nog niet eens spreken over het feit dat een zekere mate van journalistiek niveau de Delta als universiteitsblad geen kwaad zou doen. Echter, het Varsity-verslag van 27 april jongstleden van de heren Hilmar en Hinne (H&H, toch geen dames naar wij stellig hopen), ontbeert in ieder opzicht de voor een waardig verliezer noodzakelijke bescheidenheid.

Al lezende konden ondergetekenden enige hilariteit niet onderdrukken bij de vaststelling dat Euros weliswaar het hoofdnummer op de Varsity had gewonnen, maar helaas tekort schoot bij het organiseren van het bijbehorende feestje. Voilà, de hoogste eer die op de Varsity te behalen valt is – althans in de opinie van H&H – niet het aantonen van superioriteit op het roeiwater, edoch het realiseren van een passend alcoholisch gelag na afloop.

Inderdaad, wanneer men een blik werpt op de deelnemerslijst van de Varsity dan kan een goed roeifeest na afloop uitkomst bieden, zeker wanneer het gaat om het verhullen van het belabberde niveau van de wedstrijd. De kritiek aangaande de deelname van Holland-achtroeiers (waaronder helaas geen Lagaaiers) in de ploeg van Euros spreekt wat dat betreft boekdelen. Niet voor niets ook werden ondergetekenden (Proteus-Eretes) enige jaren geleden door verschillende corpora benaderd om toch vooral ook eens mee te peddelen op het roeiwater bij Houten (waar de omstandigheden een serieuze krachtmeting doorgaans in de weg staan). Blik trekken, met twee Holland acht roeiers in de gelederen, zou kansrijk maar zeker niet de bedoeling zijn.

Kortom, kan bij een goede afloop van de Varsity voor Laga een verslag in de Delta nog worden afgedaan als een gezonde vorm van Delfts patriottisme, in het onderhavige stuk verwordt het tot een – overigens heel accurate – opsomming van frustraties en zieligheden van de gemiddelde Lagaaier. Foei corporale roeiclub, foei sportredactie Delta, volgende keer (hopelijk) beter.

Joris Grimbergen, Maurits Wolleswinkel, Leden Proteus-Eretes en roeiliefhebbers.

Graag condoleren wij de Delftse corporale roeibeweging met de meest recente verslaggeving in Delta met betrekking tot de resultaten van de studentenwedstrijd ‘Varsity’. Reeds enige jaren kan een ieder constateren dat de deelname van Laga aan de Varsity niet tot werkelijk aansprekende resultaten voor de Delftse roeisport kan leiden. Het voeren van een a-posteriori en schriftelijke guerrilla tegen de terechte winnaar van het nummer ‘oude vier’ is echter een nieuw verschijnsel.