Van Vliet waarnemend decaan TNW

Hoogleraar beeldanalyse Lucas van Vliet is benoemd tot waarnemend decaan van de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW).

Van Vliet (1965) treedt aan per 1 mei, als de huidige decaan Tim van der Hagen voorzitter wordt van het college van bestuur.

Van Vliet is nu hoofd van de sectie quantitative imaging en voorzitter van de afdeling imaging physics bij TNW. Hij is sinds 1999 hoogleraar aan de TU en sinds 2012 ook aan de Universiteit Leiden. Die functies combineert hij met het voorzitterschap van het Delft Health Initiative en het voorzitterschap van de programmaraad van Medical Delta.

In 2013 verzorgde Van Vliet de diesrede voor de TU. Steeds meer mensen worden honderd jaar, stelde hij. Voor sommigen wellicht een doemscenario, maar niet voor Van Vliet. DNA-sequencing-technieken, medische beeldvormingstechnieken en personalized medicine zullen mensen langer vitaal en zelfredzaam houden, beloofde hij.

Hoe lang Van Vliet waarnemend decaan blijft, is moeilijk te zeggen. De klus kán lang duren. Zo is hoogleraar filosofie Jeroen van den Hoven al sinds 1 maart 2015 waarnemend decaan van de faculteit Techniek, Bestuur en Management.

Tim van der Hagen krijgt op 23 juni een ‘onvergetelijk afscheidsfeest’ van TNW.