Van slag

De klok op de hoogbouw van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) is weer van slag.
De klok loopt al zeker anderhalve week ongeveer zeven kwartier voor. Ook eind vorig jaar was de klok maandenlang stuk.

Uiteindelijk is die voorzien van een nieuw binnenwerk. Bij Jan van der Pol van Facilitair Management en Vastgoed was het flink voor lopen van de klok deze week nog niet bekend. Hij onderzoekt wat er dit keer mis is.

Sinds de eerste editie is het Delft Bluesfestival uitgegroeid tot een festival van formaat. Ruim 25 duizend bezoekers worden verwacht op het ‘De Koninck Bluesfestival’. Het is inmiddels dan ook het grootste indoor bluesfestival van Nederland. Vanwege de recessie hebben veel festivals de neiging om een stapje terug te doen in omvang. Zo niet het Delft Bluesfestival. Met 55 optredens, verdeeld over 28 locaties in Delft, is het een grotere happening dan ooit.

Barrelhouse, Keith Dunn Band, Big Blind, Jeroen Sweers Boogie Woogie Band, Fried Bourbon. Dat is slechts een greep uit de top-acts die het festival dit jaar naar Delft brengt. Wellicht niet de meest bekende namen bij het grote publiek, maar de ware blues liefhebber weet ze zeker op waarde te schatten. Er is ook ruimte voor echte Delftse blues; Groover, de Delftse Studenten Jazzvereniging, verzorgt zaterdagavond een bluesnight (vanaf 22.00 uur, De Klok).
Bluesadepten kunnen hun favoriete optredens alvast online uitzoeken in het festivalprogramma. Als de bovengenoemde artiesten je niks zeggen, kun je ook gewoon op de bonnefooi gaan. Op tientallen locaties in Delft, van de Oude Jan tot Speakers, en van Kobus Kuch tot Vlaanderen is op de vrijdag- en zaterdagavond van alles te beleven. Dit weekend kun je in Delft simpelweg niet om de blues heen.

Delft Blues festival, 5 en 6 februari op diverse locaties. Gratis. Zie www.delftblues.nl