​Van Bijsterveldt nieuwe burgemeester van Delft

Marja van Bijsterveldt wordt de nieuwe burgemeester van Delft. De gemeenteraad heeft haar gisteravond in de raadsvergadering aanbevolen na een voorstel van de vertrouwenscommissie.

Van Bijsterveldt (54) volgt Bas Verkerk op die na twaalf jaar burgemeesterschap stopt. Van Bijsterveldt heeft veel bestuurlijke ervaring. Ze was eerder wethouder in Almere, burgemeester van Schipluiden, staatssecretaris én minister van Onderwijs. Van 2002 tot 2007 was zij landelijk partijvoorzitter van het CDA. Sinds 2013 is zij directeur/bestuurder van het Ronald McDonald Kinderfonds. Zij is getrouwd, heeft twee kinderen en woont in Schipluiden.

Verwacht wordt dat Van Bijsterveldt op 2 september 2016 tijdens een bijzondere raadsvergadering wordt geïnstalleerd als burgemeester door de commissaris van de Koning in Zuid-Holland.