[UPDATE] Netwerk campus weer op gang

Het gehele TU netwerk lag er sinds woensdag 7.30 uur uit. Internet, koffieautomaten en printers werkten niet. De storing is inmiddels verholpen.

Afgesloten draaideuren op de faculteit TNW. (Foto: Marjolein van der Veldt)

[UPDATE 14 november 13:40 uur, zie onderaan]

Het twitteraccount van TU Delft meldt dat zij updates rond de campus deelt op de ICT meldingenpagina

De storing op de campus is overal merkbaar. Zo is de universiteitsbibliotheek (ub) vrijwel leeg en werken de elektrische draaideuren op de faculteit TNW niet. Hierdoor is reguliere toegang tot het gebouw afgesloten. Studenten en medewerkers hebben via de kelder toegang tot de faculteit.

IMG_20181114_092458.jpg

[UPDATE; 14 november 11:30 uur] Taaltoets Engels geannuleerd

Een ronde langs servicepunten in verschillende faculteiten leert dat het drukker is dan normaal. Bij Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen (3mE) bijvoorbeeld. Al waren studenten en docenten die aan de balie verschenen redelijk gelaten. “Ze geloven dat het probleem snel wordt verholpen”, aldus een medewerker. Wel is het toegangshek voor auto’s daar buiten werking.

Op de faculteit van Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek (L&R) nam de spanning vanochtend meer toe. Collegezalen bleven donker, de verlichting bleek door de storing inactief. Door handmatig de knoppen om te zetten werd het probleem verholpen en vonden lessen toch doorgang.

Ook bij Techniek, Bestuur en Management (TBM) was het druk. En niet alleen vanwege het gebrek aan koffie. Daar werd een taaltoets Engels, gemaakt op een computer, noodgedwongen geannuleerd.

In de UB omarmden medewerkers het ‘ouderwetse’ papier. Boeken die niet gereserveerd waren, werden handmatig ingevoerd voor uitlening. “Het heeft wel iets en het is meteen een goede les om te werken aan onderlinge communicatie”, vertelde een medewerker. “Laten we na afloop in kaart brengen over welke informatiekanalen we beschikken, en hoe we er in de toekomst voor zorgen dat servicepunten beter geïnformeerd zijn. Wij zijn toch het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en studenten.”

[UPDATE 14 november 13:40 uur] Netwerk komt weer op gang

ICT meldt dat het netwerk weer op gang komt. Wel kan het tot ongeveer 13.50 uur onderbrekingen geven.

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl