[Update] Faculteit LR deels ontruimd na lekkage

Drie verdiepingen van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek zijn vanochtend geëvacueerd na een lekkage.

(Foto's: Marjolein van der Veldt)

Het gaat om de verdiepingen 7, 8 en 9. De lekkage werd vanochtend ontdekt op de elfde verdieping, die net als de andere hogere verdiepingen leeg staat. Vanochtend kon een woordvoerder niet zeggen om wat voor lekkage het precies gaat. Servicemedewerkers hebben hem gelokaliseerd en gedicht en onderzoeken momenteel of er een risico bestaat met betrekking tot elektriciteit.

waterschadeLR2.jpg

Schoonmakers zijn intussen bezig het weggelekte water op te ruimen. Medewerkers en studenten die vanochtend op de verdiepingen 7, 8 en 9 aan het werk waren, is verzocht in de kantine of thuis verder te werken. Het gebouw zal waarschijnlijk later vanochtend weer helemaal worden vrijgegeven.

[Update 27-11, 13:28]

De faculteit L&R laat weten dat de ontruimde verdiepingen weer toegankelijk zijn, op een aantal kamers en toiletten na. De verlichting in de gangen werkt nog niet. Elektriciëns zijn bezig die te maken.

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl