Uitslag verkiezingen studentenraad: extra zetel voor Oras

Aag heeft in de verkiezingen van de studentenraad een zetel moeten inleveren. Met bijna 56 procent van de uitgebrachte stemmen is Oras opnieuw de grootste partij geworden van de studentenraad. De fractie gaat zelfs van vijf naar zes zetels.

Voor Oras komen nu in de raad: Hans van Velthoven (bouwkunde), Willem-Jan Vos (technische natuurkunde), Hilde Coppes (technische aardwetenschappen), Edgar Louwers (technische bestuurskunde), Bram Wesselo (civiele techniek) en Evert Winkelman (bouwkunde). Aag zal worden vertegenwoordigd door Jan Willem van Ganswijk (scheikundige technologie), Gijsje Jacobs (bouwkunde), Ivo Wever (technische natuurkunde) en Diana Seijs (industrieel ontwerpen). De nieuwe studentenraad treedt in september aan.

Beide partijen hebben een groter percentage van de stemmen gehaald dan bij de vorige verkiezingen. Vorig jaar wist de nieuwe Kritische Studenten Bond nog zeven procent van de stemmen in de wacht te slepen, wat overigens geen zetel opleverde. Dit keer ging de strijd als vanouds tussen de twee grote studentenraadfracties.

Met bijna 56 procent van de uitgebrachte stemmen is Oras opnieuw de grootste partij geworden van de studentenraad. De fractie gaat zelfs van vijf naar zes zetels. Aag % goed voor 44 procent % liep net een restzetel mis en komt nu uit op vier zetels. Bijna een kwart van de studentenpopulatie is dit keer gaan stemmen: een verbetering van drie procent ten opzichte van vorig jaar.