Twentse studenten getroffen door ramp

Studenten van de Universiteit Twente (UT) die in de rampwijk Mekkelholt wonen, krijgen hun verloren gegaan studiemateriaal vergoed.Naar schatting 225 studenten en veertig medewerkers van de universiteit wonen in het getroffen gebied.

Bovendien kunnen studenten en medewerkers uit het rampgebied een beroep doen op de artsen en psychologen van de UT. Verder stelt de UT studenten in staat verloren gegaan studiemateriaal opnieuw aan te schaffen.

,,Op dit moment bekijken we of we ruimte kunnen vrijmaken voor verwoeste scholen uit Mekkelholt”, vertelt een woordvoerder van de UT. ,,Verder hebben we een verzoek gekregen voor een kinderopvangverblijf.”

Op de universiteit was de schade gering. Vijf gebouwen hadden kapotte ramen en ingezakte plafonds. De campus ligt op enkele kilometers van de ontplofte vuurwerkfabriek. Colleges en tentamens gaan daarom ook gewoon door.

Aan de TU Delft zijn geen gevallen bekend van gedupeerde studenten die uit Enschede afkomstig zijn, zo leert een rondgang langs de studieadviseurs.

Naar schatting 225 studenten en veertig medewerkers van de universiteit wonen in het getroffen gebied. Geen van hen staat volgens de laatste stand van zaken nog als vermist te boek. Dertig van hen hebben tijdelijke opvang gekregen op de campus van de universiteit omdat hun huizen zwaar zijn beschadigd.