Twee TU’s overwegen afschaffing beurzen

De TU’s van Eindhoven en Twente overwegen te stoppen met het sterbeurzenstelsel. De premie voor talentvolle nieuwe studenten werd afgelopen studiejaar ingevoerd om meer scholieren tot een technische studie te verleiden.

,,Het is nu niet het juiste moment is om hierover een beslissing te nemen”, vindt hoofd marketing en communicatie, A. Rima. ,,De informatie die we hebben is nog gebaseerd op de actie van vorig jaar. We worden momenteel trouwens overstelpt met vragen over de beurs, dus de regeling staat nog steeds op de agenda. De andere TU’s hebben wel aangegeven dat ze ermee willen stoppen, maar we kunnen dus beter wachten op de evaluatie.”

De sterbeurzen worden in oktober tegen het licht gehouden. De TU Delft zal daarna besluiten of de regeling wordt voortgezet.

De premie voor talentvolle nieuwe studenten werd afgelopen studiejaar ingevoerd om meer scholieren tot een technische studie te verleiden. Hoewel het beurzenplan een gezamenlijk initiatief van de drie TU’s is, staat de regeling in Delft nog niet ter discussie.