TU’s bieden beurzen aan

Volgende week zal de TU Delft, samen met de andere TU’s, een start maken met een beurzenprogramma.De details van het programma worden op dit moment nog uitgewerkt, maar maandag willen de drie TU’s die bekendmaken op een persconferentie in het Haagse perscentrum Nieuwspoort.

br />
Het programma zal, naar verwachting, elementen bevatten die op drie doelstellingen mikken: bevorderen van de instroom, aantrekken van studenten met hoge vwo-cijfers voor wis- en natuurkunde, en het bevorderen van de studiesnelheid. De TU’s zouden van plan zijn enige honderden getalenteerde vwo’ers en studenten die in één jaar hun propedeuse halen een extra beurs toe te kennen.