TU zet beurzenregeling voort

Ook volgend jaar geeft de TU weer beurzen weg aan getalenteerde eerstejaars. DuwtjeOndanks de inmiddels weer stijgende studentenaantallen wil de TU volgend jaar de beurzenregeling voortzetten waarmee vorig jaar is begonnen.

De criteria waarbij een beurs toegegekend wordt, blijven in eerste instantie dezelfde maar zullen volgens de Diec worden opgeschroefd als zich te veel kanidaten voor een beurs melden. In ieder geval zal dit jaar eerder worden begonnen met de publiciteit rond deze beurzen zodat meeer aankomende eerstejaars de kans krijgen zich aan te melden.

Duwtje

Ondanks de inmiddels weer stijgende studentenaantallen wil de TU volgend jaar de beurzenregeling voortzetten waarmee vorig jaar is begonnen. Hierbij kunnen eerstejaars op grond van hun eindexamenresultaten en een motivatiebrief een beurs toegekend krijgen. Volgens I. van der Linden van de Dienst in- en externe communicatie (Diec) moet de beurs niet zozeer gezien worden als een wervingsmaatregel, maar als een ,,leuk duwtje in de rug voor goede eerstejaars”. Net als vorig jaar zullen er ook dit jaar weer tweehonderdvijftig beurzen worden verdeeld waaronder vijftig sterbeurzen.