​TU in top 100 van internationale universiteiten

De TU staat op de negentigste plaats van een nieuwe ranglijst van Times Higher Education, de Top 200 van meest internationale universiteiten. Qatar University staat op 1.

Voor de Top 200 werd van alle achthonderd universiteiten uit de Times Higher Education gekeken naar het aandeel internationale medewerkers en studenten en de hoeveelheid wetenschappelijke publicaties met ten minste één co-auteur uit een ander land.

Het meest internationaal is Qatar University, gevolgd door University of Luxembourg en University of Hong Kong. De hoogst genoteerde Nederlandse universiteit is die van Maastricht, op nummer 14. Daarna volgen Delft (90) en de Universiteit Twente (115).

Bij de TU is eenderde van de wetenschappers en bijna één op de vijf studenten afkomstig uit het buitenland. Delftse onderzoekers werken veel samen met buitenlandse partners. Dat heeft onder meer geleid tot Joint research Centres in Brazilië, China en Vietnam. Verder trokken de gratis online cursussen (Massive Open Online Courses, Moocs) van de TU honderdduizenden belangstellenden vanuit de gehele wereld.