TU-studenten Daylam Dag en Jip Enthoven nieuwe fractieleden voor Stip

De fractie van de Delftse partij Stip verandert van samenstelling. TU-studenten Daylam Dag en Jip Enthoven nemen het stokje over van raadsleden Matthijs Gouwerok en Kim Bosch.

Daylam Dag (links) en Jip Enthoven (rechts) zijn dit jaar begonnen met een master aan de TU Delft. (Foto: Stip)

Mattijs Gouwerok is momenteel fractievoorzitter. Ida de Boer, die sinds eind vorig jaar raadslid is, neemt zijn taken over.

Daylam Dag en Jip Enthoven zijn dit jaar begonnen met een master aan de TU Delft. Enthoven is van plan zich de komende tijd bezig te houden met duurzaamheid en Dag gaat zich onder meer buigen over de positie van starters op de Delftse woningmarkt. Hij vindt het zonde dat het voor starters doorgaans moeilijk is om een betaalbare woning te vinden. De twee hebben hun eerste gemeenteraadsvergadering op donderdag 19 november.

Stip, wat staat voor Studenten Techniek In Politiek, presenteert zich als een partij door studenten en voor alle Delftenaren. Momenteel heeft de partij 6 van de 39 zetels in de gemeenteraad. Het is voor Stip gebruikelijk om gemeenteraadsleden regelmatig te laten wisselen. Matthijs Gouwerok: “Het wisselsysteem zorgt ervoor dat de lokale politiek toegankelijk is voor jonge mensen. Op deze manier kunnen zij ook hun stem laten horen. En dat vinden we essentieel in een stad met zoveel jongeren.”