TU-studente maakt beste Hema-ontwerp

TU Delft-studente Tessa Souhoka maakte met het inklapbare mandje en taartplateau ‘Smul’ het beste ontwerp van de Hema-ontwerpwedstrijd 2012 voor studenten.

De vijfdejaars studente industrieel ontwerpen kreeg niet de eerste maar de tweede prijs, omdat de jury het ontwerp ‘door zijn retro-uitstraling niet tijdloos genoeg’ vond. De jury reikte geen eerste prijs uit. Desalniettemin is Souhoka (23) ‘superblij’.

Op een gedeelde derde plaats belandden twee andere TU Delft studenten: Joseph Serrarens ontwierp een papieren ‘Boterhammatje’ om boterhammen in te doen, en Niké Jenny Bruinsma maakte de ‘Oorwurm’, een apparaatje om het snoer en de oordopjes van een oortelefoontje in op te bergen.

Van de 270 aanmeldingen voor de studentenwedstrijd kwamen honderdtwintig ontwerpen van studenten van de TU Delft. Vier van hen kregen een eervolle vermelding. Vijf ontwerpen zijn genomineerd voor de publieksprijs, waaronder die van Souhoka.

Lees donderdag in Delta een interview met Tessa Souhoka.